dag 5, van Tavernier naar Cape Coral

30 april 2018 - Everglades City, Verenigde Staten

Zo, vandaag gaan we op weg naar ons volgende adres in Cape Coral. Het was weer heerlijk op de Keys en we hebben afgesproken dat ween volgende keer langer op de Keys blijven, want het is hier echt heerlijk! We hebben vannacht weer lekker geslapen, half 8 wakker met zijn allen. (slapen op mijn zij, wan m'n rug is verbrand!!). Daarna snel inpakken en we waren netjes op tijd (10 uur) klaar om uit te checken. De auto zit stampes vol, maar alles gaat mee en er is nog genoeg plek om te zitten.

alles inladen de auto OPS

Naast onze auto stond een gave auto, die had ook leuk geweest, maar daar had niet alles ingepast. De eigenaar wilde nog even laten weten dat hij is afbetaald (zie nummerplaat :-)):

deze is ook wel gaaf, en afbetaald :-) IMG_0740

We hadden besloten om niet naar de Everlgades terug te gaan (we zitten wat krap in artiestendorpjede tijd en de ervaring van vrijdag was zo gaaf (met veel grote alligators), dat we niet het idee hadden iets gemist te hebben). We wilden ook graag nog even naar een klein artiesten"dorpje" met allemaal leuke, zelfgemaakte souvenirtjes. We hebben allemaal een mooi soort schilderijtje gekocht voor op onze kamers in het nieuwe huis (gemaakt van verweerd hout van oude kreeftenvallen). Vorig jaar waren we hier ook al geweest en dat vertelden we aan de meneer en toen mochten we allemaal een kettinkje of armbandje uitzoeken!

IMG_0750 pirates mooi

do not feed the touristsDaarna weer door, het is nog bijna 3 uur rijden naar Everglades City waar we met de airboat willen gaan. We hebben een heerlijke lunch gehaald bij de subway die natuurlijk schoon op is gegaan en als toetje hadden we Munchkins. We zaten daarna ook behoorlijk vol.  We hadden natuurlijk besloten om niet naar de Anhinga trail te gaan, maar dat wil niet zeggen dat we Robert ook overslaan. Ook al hadden we lekker geluncht, incl toetje, die Shakes konden we niet overslaan.

Hier de foto's voor opa en oma ;-)

in de rij bij robert mango

cody jackson

cocosnoot cody met zijn kokosnoot shakes!!!

Er waren natuurlijk ook weer een heleboel beestjes te zien bij Roberts. Hier een impressie, gemaakt door Juno:

hagedis op hoed hagedis musje

lekker salt water toffeesDaarna door richting de westkust, naar Everglades City. We konden lekker doorrijden, hadden een keer geluk bij de wegwerkzaamheden en hoefden alleen een keer te stoppen omdat Jackson het echt niet meer kon ophouden. Onderweg aten we lekkere salt water toffees!

Om kwart over 3 weren we in Everglades City en im 4 uur konden we met de laatste boottocht mee van Jungle Erv. Ook mochten we nog even langs de Alligator-exibit. Dit was een echte touristtrap, maar oké, het is wel heel gaaf om toch even zo'n alligator vast te houden. Iedereen durfde, al moest het wel in rap tempo om de boot te kunnen halen. We kwamen onderweg ook nog een raccoon tegen!

naar de alli's racoon!! boos

jackson met allí cody met allí juno met allí stoer hoor mam durfde ook cody en pap

jungle ervsDaarna dus gauw in de auto om 5 minuten verderop op de boot te kunnen stappen. Vlak bij de steiger lag nog een grote alligator in het water en dat is direct de enige die we gezien hebben. Tijdens de boottocht hebben we geen alligators gezien (wel vissen en krabben en 1 anhinga). Maar de tocht zelf was super. Heerlijk door de mangroves gevaren, af en toe spectaculair hard, met 360 graden bochten: yeeeehaaa!!!

met zijn allen IMG_0847  met de airboat mangroves

mooi de kapitein juno op de boot op de boot crj op de boot je voor de boten

babys2Bij de aanleg steiger van de boten zwommen nog 3 baby-alligators. Ze zwemmen daar omdat het op het moment erg laag water is in de mangroves. Daardoor is er veel zoutwater en te weinig regenwater. Het brakke water is daardoor te zout en daarom zijn er dus minder alligators. De mensen van de airboat laten bij de steiger continu een waterkraan (met zoetwater, uit de grond gepompt) lopen, daardoor blijven de kleintjes daar en zodra we de slang meer naar het water verplaatsten, kwamen ze op het water af!

baby's! babys3 babys4 pas op je vingers

Omdat we zo weinig alligators hadden gezien (hadden wij ook eigenlijk niet verwacht, ging ons meer om het varen door de mangroves, dus wij waren super tevreden), gaf Kapitein Johnny ons de tip om terug te gaan naar de Tamiami Trail en daar bij een dirt road in een meertje naar alligators te zoeken. We besloten dat toch nog even te doen, Big Cypres wood storksmaar namen de verkeerde afslag (te vroeg). Dit was een weg die door Big Cypres Nature Preserve loopt en het was een super beslissing!!! Net alsof we in afrika op safari waren! Het liep wel even een beetje fout, want we dachten dat we konden doorsteken, door het preserve heen en dan daar de I75 op, toen we daar aankwamen, zagen we dat daar geen oprit was... dus konden we weer 20 mijl terug, over een dirt road, maar we hebben zoveel moois gezien, dat het ons dat zeker waard was. (hierdoor alleen de Cracker Barrel gemist, maar dat hebben we vervangen met Taco Bell voor ons en MacD voor de kinderen, en dat leverde van alle kanten geen klachten op ;-)).

in de boomWe hebben ontzettend veel vogels gezien: verschillende soorten gieren, roofvogels, heel veel ibissen en heel veel reigers (in alle kleuren en maten) en heeeeel veeleer Woodstorks (een ooievaar soort, weet de nederlandse vertaling niet). Naast alle vogels ook nog hele  grote sprinkhanen, een slang, een landschildpad en hertjes!

het is net afrika kiekeboe op safari op safari2

zonnestralen in volle vlucht

wood stork hertjes

tortoise slang!

Uiteindelijk reden weer terug via een andere dirt road en kwamen toen uit bij het meertje/riviertje met de alligators. Dus ook dat pikten we nog even mee. (en nog even een plaspauze, maar de toiletten (a.k.a. gat in de grond met pot erboven) waren zo onaantrekkelijk, dat we dat maar achter een (palm)boom hebben gedaan.

en toch nog alligators bozer plassen achter de boom ophijsen

Daarna dus dineren in de auto. Jackson zat te slapen met zijn hamburger nog in zijn mond :-). Die heeft het huis bij aankomst ook niet gezien. Het huis is zo groot dat we ons af vragen of hij ons morgenochtend überhaupt kan vinden als hij wakker wordt (de kinderen slapen in de noordvleugel en wij in de zuidvleugel :-)).

Juno en Cody zagen het zwembad en waren niet te houden, dus die hebben nog even snel geskinnidipt vlak voor het slapen!

uitgeteld    wat een lekker bed

Het huis is trouwens super gaaf en super groot!  Morgen meer, nu eerst slapen!!

1. Marrit:
    1 mei 2018
    Ziet er weer geweldig uit! Ben benieuwd naar de foto’s van het huis, snel nog maar even een vlucht Florida boeken 😜
  2. Opa Gerard en Oma Adrie:
    1 mei 2018
    Geweldig avontuur beleven jullie. En wat een fantastische foto's. We hebben genoten van jullie. We kunnen niet wachten op jullie volgend verhaal.
  3. Plug:
    4 mei 2018
    Geweldige foto's en zoveel te zien! Super leuk om zo te kunnen volgen!