Dag 14, Juno is jarig!!! We gaan naar SeaWorld!

9 mei 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

goedemorgen jun

Yeah!!! Vandaag is de grote dag. Juno is jarig en we gaan (op haar verzoek!) naar SeaWorld! De dag begint natuurlijk met knuffels en kadootjes!

birthday girl ook de jongens worden wakker gefeliciteerd knufffelen kadootjes!

Natuurlijk hadden we het huis versierd, met Amerikaanse slingers en ballonnen!! En we hadden een amerikaans taartje (niet te groot, want de meeste taarten zijn toch niet lekker hier :-))

versiert IMG_2017 taart

Met zijn allen aan tafel, taart als ontbijt:

ze zit er klaar voor IMG_2022 daar is ie dan pffffff "lekker" IMG_2027 knuffel van mam

Nog even bellen met opa en oma, zwemmen en cadeautjes uitpakken:

nog even zwemmen IMG_2032 IMG_2033

kadootjes uitpakken IMG_2051

Daarna in de mooiste kleren om op pad te gaan (Juno had speciaal haar mooiste jurk en "hakjes" meegenomen om aan te trekken vandaag). Let ook op de outfits van papa en mama, als je lang bij elkaar bent ga je op elkaar lijken :-))

klaar om op pad te gaan  papa en mama lijken wel erg op elkaar :-))

we rijden via disneyDaarna gaan we op pad. Het is een klein half uurtje rijden. Er staat wat file op de I4 omdat ze aan de weg aan het werken zijn. De navigatie op de Iphone weet daar wel raad mee, we rijden om.... Via Disney. Dat levert nog een leuk plaatje op :-)

Rond half 11 zijn we bij SeaWorld en het is al behoorlijk druk. Het is ook best wel al warm, maar we hebben er zin in. We kopen direct kaartjes voor 2 parken, zo kunnen we vrijdag gaan zwemmen in Aquatica (dat lijkt met deze temperaturen een goed plan)

sea world met zijn allen in seaworld

Vlak bij de ingang zijn er natuurlijk weer een aantal fotomomentjes, de foto met de dolfijn hebben we alvast te pakken"

IMG_2063 knuffel voor de dolfijn flamingo IMG_2078

We besluiten maar meteen naar de eerste show van Shamu (de orcas) te gaan. Cody wijst ons de weg:

waar moeten we heen

We kiezen voor plekjes op de rand van de soakzone, zo hopen we niet al te nat te worden

op de tribune splash daar zijn ze

Het was weer een hele mooie show:

wauw! staart nat mooie foto jun duun-dunn  duun-dunn duun-dunn (melodietje van jaws :-) plons IMG_2118

Daarna nog even van dichtbij gekeken:

met de orkas mooie foto jun

pilot whalesDat was maar goed ook, want in de onderwater-viewing ruimte waren dit keer geen orka's maar Pilotwhales. Ook mooi natuurlijk, maar niet helemaal wat Juno verwacht had (dit had ze al die tijd al in haar hoofd, dus het was een beetje een tegenvaller, vorig jaar was dat namelijk zo onwijs gaaf).

op expeditieDaarna wilden we door naar de kinderachterbaan en die was dicht, net zo als de waterspeeltuin. Dat was wel echt jammer, want ook dat was vorig jaar heel leuk. Ze zijn er nu aan het werk, er komt iets met sesamstraat, wordt denk ik wel heel leuk, maar hadden we nu niets aan natuurlijk. Wel hadden we daarom tijd om naar expeditie noordpool te gaan. Juno en ik gingen met de helikopter (jackson was te klein, dus de mannen gingen lopen). We zijn weer bijna neergestort, maar hebben het het wel gered. We hebben daar belugas, zeehonden en walrussen gezien (hele dikke :-))

Daarna op pad naar de dolfijnenshow (die hadden we vorig jaar niet gezien). Onderweg nog wat mooie plaatjes gemaakt. Jackson wilde even op papa's nek en dacht mocht even, hij heeft deze vakantie echt heel veel zelf gelopen ;-)

mooi plaatje op pappas nek achtbanen

veel lopen cody is wat kwijt mooie foto jun

Onderweg nog even bij de jonge dolfijnen kijken:

dolfijn IMG_2167

Daarna de dolfijnen show, hij was echt heel mooi, met wel 9 dolfijnen tegelijk!

dolfijnen show IMG_2171 IMG_2173 knap hoor met zijn drieen dolfijnen show IMG_2201 IMG_2204

Daarna weer een rondje door het park, het was vrij druk en al weer behoorlijk laat. We zijn naar Turtletrek geweest. Een hele mooie 3d film over een schildpadje. Het is net of je zelf een schildpadje bent dat uit het ei kruipt en dan bijna wordt opgegeten door een krab. Echt gaaf gemaakt. We hebben hier ook schildpadden, vissen en zeekoeien gezien.

schildpad met jackson

Het was Juno's feestje vandaag en zij wilde graag nog een keer naar Shamu toe, dus dat hebben we gedaan. De mannen hadden bedacht dat ze dit keer nat wilden worden:

jongens op de eerste rij soak zone kijk ze zitten

Juun en ik zaten hoog en droog (met opa cor aan de telefoon):

wij zaten hoog en droog

shamu IMG_2226 IMG_2256

En toen was het splashtijd!(als je goed kijkt kun je ze zien zitten op het scherm (cody en pappa, Jackson was na de eerste golf snel naar ons gekomen :-))

splash!!!! IMG_2235 van heel dichtbij! daar wordt je nat vannog meer water op het scherm!!! dat is heel nat...

met zijn tweetjes op het drogewat zijn ze groot reiger vist op het strand

Daarna was het tijd voor Juun's echte cadeau. Daar had ze het hele jaar al op gewacht!

deze ook!!!

Het was weer een geslaagd dagje in SeaWorld, iedereen heeft het goed naar zijn zin gehad, de mannen zijn alvast gedouched :-)

dag seaworld IMG_2288 in de gordels

Daarna zijn we naar de Universal City Walk gereden, want wij hadden ook nog een ding op een lijstje staan om af te strepen: we wilden heel graag eten bij Bubba Gump. Heerlijk knoflookbrood, coconutshrimp en "ofcourse we got scampi". Juno werd nog even toegezongen tijdens het toetje! (had van haar niet gehoeven :-))

fg fg fg

lekkere lemonade met een rietje coconut shrimp!!!! en jello

Daarna moe maar voldaan naar huis. Het was een superleuke verjaardag!

naar huis

en in bed met de buit de jongens slapen ook IMG_2315

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    10 mei 2018
    Nou nou Juno, wat een verjaardag. Deze verjaardag-dag gaat de geschiedenisboeken in als "onvergetelijk". Heel gaaf en wij hebben "mee genoten", maar wel droog gebleven :-)
    Groetjes en felicitatieknuffels van ons.
  2. Plug:
    11 mei 2018
    Wat een geweldige verjaardag!