Dag 13, Kanoën op Shingle Creek, Kissimmee, Florida

8 mei 2018 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag hadden we nog niet helemaal iets gepland staan, maar gisteren hadden we met zijn allen besloten dat we gingen kanoën. Iets wat Rico en ik al vaak gedaan hebben, met wisselend succes (soms kwam het bijna tot een echtscheiding :-)). Vandaag zouden we niet echter samen in het bootje stappen, maar ieder met 1 of twee kinderen. En die hadden het nog nooit gedaan natuurlijk... Jackson zag het vooraf niet helemaal zitten (bang om erin te vallen?) en Juno vroeg wel heel vaak of er geen alligators zaten (nee hoor ;-)).

goedemorgen junMaar first things first, eerst nog even een duik in het zwembad. Dit keer met pyjama's aan en dan kijken wie het beste een bommetje kan maken. Juno was er eerst al even uit, maar ging weer terug naar bed en heeft zelfs tot half 10 geslapen (en toen we haar wakker maakten, wilde ze eigenlijk blijven liggen). Ze voelde zich beter dan gisteren (maar had nog wel wat hoofdpijn).

bommetjes bom1 bom2

bordjes met juunUiteindelijk dus lekker rustig aan gedaan en rond half 12 op pad. Eerst nog even getankt en een broodje gehaald bij de Subway (zo lekker, dat kunnen ze zo echt niet in Nederland, sorry...). Het was maar een half uurtje rijden naar het Paddel Centre at Shingle Creek. Shingle Creek is een klein park langs de 192, echt vlak bij orlando/Kissimmee. Je rijdt voorbij de walmart en langs de 192 is dan een riviertje (gaat met een brug onder de weg door). Hier is ook direct het Paddel Centre waar je kajaks kunt huren  en dan kan kiezen of je richting het noorden of richting het zuiden vaart.

shingle creek even testen juun is er klaar voor

We besloten om richting het noorden te gaan. Dat was wat meer navigeren en sturen, maar ook mooier omdat het door een dicht cypressenbos gaat. De jongens mochten allebei bij Rico in de Kano (het is eigenlijk een duo kano, maar voor het zitje van Rico was nog een klein stoeltje waar jackson precies op paste. We moesten allemaal een zwemvest aan, kregen een korte instructie en daar gingen we. Ik was erg benieuwd  hoe het zou gaan, maar de kinderen vonden het super gaaf. Zaten goed stil en we hoefden ons geen moment zorgen te maken dat we om zouden vallen :-)

juun en ik in kano plug en jongens van dichtbij met zjn allen bij elkaar

Sterker nog, ik kon me laten varen :-)!

mam hoeft lekker niets te doen juun roeit juno kan het ook

De omgeving was echt super mooi:

reiger vist op het strand lucht cypressen super gaaf! kijk ze gaan in het bos

We zagen de vissen zo onder ons doorzwemmen en kwamen ook verschillende vogels tegen: reigers, visarenden en ook een aantal Limpkins (bruinige vogels die een beetje lijken op een ooievaar). Verder ook schildpadden (in en uit het water) en een aantal alligators!

schildpadden schildpad te water limpkins grote alli van dicht bij schildpad

We kwamen zowel op de heen als terugweg nog langs een wel heel grote alligator (2,5 meter van neus tot staart..), dat gaf Juun toch wel even een paar benauwde momentjes, maar jeetje wat gaaf!

juun met allí alligator best wel dichtbij kijk uit nog groter, met de jongens snel weg

Het was echt genieten. De kinderen (en wij ook) vonden het jammer dat het na 2 uur alweer voorbij was. Dit was zeker voor herhaling vatbaar!

selfie cody door jackson mooie foto jun cody valt er bijna uit cody met rups selfie mooie foto jun

Na het inleveren van de Kajaks hadden we het best wel warm. Dus even afkoelen met water:

water drinken juun jackson drinkt cody drinkt mam door jackson

Dat af nog niet genoeg verkoeling, dus toen nog maar even een shake gehaald bij steak and shake. Daar was het happy hour. Voor 8 dollar (incl tax) hadden we 5 (behoorlijke) shakes!! Heerlijk.

shake1 shake2 shake3 shake4

Daarna was het tijd om de belofte aan Juno waar te maken. Bij de outlet was er van de week geen Justice en daar wilde ze heel graag nog even kijken, dus zijn we naar de Mall at Millennia gereden en heeft Juun alvast een kado voor haar verjaardag uitgezocht (een flamingokussen) en ik heb later nog even twee verrassingskadootjes gehaald. Ook heeft ze weer een mooie gymoutfit. Ik ben nog even bij de Gap binnen geglipt voor een korte broek en 2 shirtjes, ik kon het niet laten. :-)

En daarna was het weer etenstijd en laat er bij de Mall nou net een Cheesecakefactory  zitten... Wat een straf ;-))

cheesecakefactory lekker eten cheescakes! palmen

nog even afspoelen in het bubbelbadWe kwamen om 9 uur thuis, precies op tijd om op de brug vlak bij het huis naar het vuurwerk van Epcot te kijken! Een mooie afsluiter. Daarna mochten de jongens nog even bubbelen en Juno ging lekker onder de douche, die is lekker fris om morgen haar verjaardag te vieren.

Rico is nog even naar de Publix gereden om een taartje voor juno te halen en hij heeft net de boel een beetje versierd. En we hebben net onze stukken Cheesecake lekker op :-). Nu lekker slapen want morgen is het feest en gaan we naar Sea World!!!

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    9 mei 2018
    Nou,nou Pap en Mam, dat is echt onverantwoordelijk hoor. Zo 'n gevaarlijke boottocht tussen al die Alligators !!! Gelukkig lijkt het er op, dat jullie nog alle vingers hebben. :-)
    Weer prachtige foto's en een spannend verhaal. We hebben weer genoten.
    En dan morgen (voor ons vandaag!) nog naar Seaworld. Oh.oh wat een vakantie.
    Juno alvast gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk ook Papa,Mama,Cody en Jackson gefeliciteerd. Wij wensen jullie een hele mooie en fijne verjaardag-dag in Seaworld.
  2. Plug:
    11 mei 2018
    Prachtig, maar ook een hele spannende kanotocht! Jullie hebben straks vast een extra koffer nodig voor de nieuwe kleren (of misschien genoeg ruimte heen overgelaten 😊)
  3. Marrit:
    11 mei 2018
    Hebben jullie nog otters gezien?