Dag 15, onze laatste volle dag: naar Kelly Park in Apopka

10 mei 2018 - Apopka, Florida, Verenigde Staten

jackson komt knuffelenVandaag onze laatste dag alweer. Natuurlijk kwam Jackson om half 8 weer even knuffelen. We hebben ochtends lekker rustig aan gedaan en na het ontbijt hebben we lekker met zijn allen gezwommen. Het was weer heerlijk weer en we hadden geen haast.

zwemmen bommetje vanaf papas nek lekker zwemmen aan het verslag werken met zijn allen oefenen met Jackson met papa op het randje met zijn allen in de hottub

Rond 1 uur zijn we op pad gegaan. Eerst langs de subway en daarna langs de dunkin donots. we waren klaar voor de reis naar kelly park (45 min rijden).

subway IMG_2391 eat fresh munchkins

auto vol met autobandenWe reden er vlot heen, leuke rit door rural florida en vlakbij apopka een heleboel mooie huizen. We zijn weer gestopt bij the Tube King om onze banden te huren en toen we bij Kelly Park aankwamen was het best behoorlijk druk (in het water viel het reuze mee). We kwamen nog nederlandse mensen tegen die een zelf meegebrachte band over hadden en die kregen we van ze, precies een mooi bandje voor Jackson:

het past op het bankje in kelly park met de banden op het bankje

Snel een plekje uitgezocht op het gras en toen op pad:

onderweg voor de eerste keer we zijn er bijna

Wat is het toch gigantisch mooi hier. We hebben er van genoten:

cody in de band onder de brug juun mam hoeft lekker niets te doen met zijn allen in de hottub DSCN0416 mam en jack

mooi juun staat in het heldere water DSCN0430

De foto's doen het eigenlijk nog geeneens eer aan. Je "vaart" echt in super helder water, dwars door de "jungle". Je ziet de vissen zo voorbij komen. Er vlogen zelfs Monarchvlinders rond! En we hebben schildpadden gezien (in het water en op boomstammen in het water). Ook weer Limpkins en een rode kardinaal en toen we de eerste keer met onze banden terugliepen naar het begin kwamen we een slang tegen (florida Racer). Echt super gaaf. Cody natuurlijk helemaal in zijn nopjes met al die dieren. Alleen een beetje jammer dat er ook muggen waren (we hebben dus allemaal nog een paar leuke souveniertjes mee naar huis genomen :-))

Het hele tochtje van het begin naar het einde is ongeveer 500 meter. En aan het einde moet je dan dus teruglopen door het bos:

een heleboel banden zullen we nog een keer foto door jackson

En dan weer voor de tweede keer, Cody besloot dit keer te gaan zwemmen, met zijn duikbril op (hij zwemt echt heel goed!):

tweede ronde met zijn allen cody zwemt mee voeten mooi cody zwemt cody onder water DSCN0455 juun zwemt selfie

Tussendoor even de rest van de munchkins opeten en weer een rondje van het zelfde.  We zouden wel tot 8 uur avonds kunnen blijven, maar dan wordt het voor de kinderen echt te laat. Als we weer deze kant uitgaan (florida) dan moeten we hier zeker weer langs!

en weer lopen schitterend cute daar is de rest nog 1 rondje cody jackson rico juun rock springs schildpad DSCN0512 limpkin

En toen was het toch echt tijd om de banden weer te verzamelen en in te gaan leveren. Bij de auto nog even verkleden zodat wel onderweg lekker kunnen gaan eten.

jack in de banden juun in de toren cody in de banden

We moesten de kinderen echt wegplukken, ze bleven maar kijken naar de eekhoorntjes, hagedisjes, vogeltjes. We zijn gestopt in Wintergarden en hebben het laatste "moetje" van onze lijst gestreept: eten bij Macaroni's. We hebben heerlijk buiten gezeten en Juun was helemaal gelukkig: ze hadden TOMATENSOEP!

van gogh pasta milano eten bij macaroni eindelijk tomatensoep

Het was weer heerlijk. Hierna was het nog 20 minuutjes terug naar "huis" en onderweg hadden we weer super zicht op het vuurwerk van Epcot.

Thuis werden we echter met de onze neus op de feiten gedrukt: we kregen een appje dat we konden inchecken (en dat dan ook maar gedaan) en we zijn gaan inpakken. We zijn tot midden  in de nacht bezig geweest, maar daardoor hoeven we morgenochtend minder te doen.

inpakken IMG_2408