Dag 4, dagje Islamorada

29 april 2018 - Tavernier, Florida, Verenigde Staten

Yeah! vannacht rustig kunnen slapen. Jack was pas om 7 uur wakker en Juno en Cody ontbijtenvolgenden eigenlijk tegelijk. Ze mochten even tv kijken met een bak fruit en Munchkins en dus konden wij nog even blijven liggen. Wij wilden vroeg op pad, maar daar werd tegen gestemd: er moest eerst worden gezwommen. En waar, daar waren de meningen ook over verdeeld. Uiteindelijk ging Rico met Jackson naar het zwembad, waar ze goed geoefend hebben. Ik ging met Juno en Cody naar het strandje van het hotel. Dat was weer super: er waren heel veel heremietkreeften, maar ook weer vissen. Een kant van het baaitje waar je in kunt zwemmen is afgezet met mangrove bomen en daar zaten enorme scholen vissen tussen. Super gaaf om te zien. Verder ook weer een barracuda gezien en nog wat andere tropische visjes.

op het strandje

theatre of the seaOm 11 uur reden we richting Islamorada, om naar Theatre of the Sea te gaan (een soort dolfinarium). Ook daar waren we vorig jaar al geweest, maar het was toen erg leuk, dus daarom nog maar een keertje. We hebben weer meegedaan met de tour, waarbij je langs een aantal verblijven gaat, waar dieren wonen die niet meer terug de natuurlijk in kunnen. Bv Zeeschildpadden die een poot missen, blind zijn of niet goed kunnen drijven (en dan een zwemvest aankrijgen :-). Ook is er een basin met Tarpons en haaien en er zijn verblijven met een krokodil en een alligator. (in beslag genomen dieren). De krokodil is getraind en kan op commando zijn neus uit het luikje steken.

schildpad kijken schildpad kijkenvissen bij de haaien alligator

Na de rondleiding zijn er dan 3 shows die je kunt bekijken: een papegaaienshow, een dolfijnen show en een zeeleeuwenshow. Het is een erg relaxed en mooi park en het was weer eens helemaal niet druk (terwijl het wel heel goed weer was).

papegaai nog een juun met papegaai Cody met papegaai2 jack met papegaai

op de neus van de dolfijn dolfijn in de lucht en op het drogedolfijn in de lucht2 zeeleeuw met balorchide met hagedis alligator

Helemaal achterin het park is nog een klein strandje waar je kunt zwemmen en vissen voeren. Vorig jaar waren daar heel veel parrotvissen die heel dichtbij kwamen. Deze vissen zijn vorig jaar met orkaan Irma allemaal weggespoeld en nu zijn ze nieuwe vissen aan het trainen om ook weer zo mak te worden. Dat is nog niet helemaal gelukt, dus het was wat minder spectaculair dan gisteren, maar evengoed toch wel even leuk om te zwemmen. Juno en Cody kunnen echt heel goed zwemmen en snorkelen. Cody kreeg er geen genoeg van, Juno was er helemaal klaar mee toen ze een grote tarpon ontdekt had (die zijn echt hel groot, bijna net zo lang als juno zelf...). Jackson hield het bij pootje baden en de meeuwen voeren (met vissenvoer).

bij het vissen eieren visjes zoekenen meeuwen voeren zeewier

Vorig jaar mocht Jackson een van de dolfijnen een kus geven en dit jaar waren ze alle 3 gelukkig: Juno kreeg een kusje van Sherman, Cody kreeg een kusje van Jet en Jackson kreeg een kusje van Kimbit (net als vorig jaar)

Kusje voor Sherman cody krijgt een kus kusje voor jack1

Wat een geweldig leuk bezoek weer. Een erg overzichtelijk park. We hadden alles gezien en het was nog niet zo laat. Eerst nog even langs de Sandal outlet om voor Juun een paar slippers te kopen en daarna was onze volgende stop: Robbies! Hier zijn we ook al vaker geweest en vorig jaar ook met de kinderen, maar ook dit is iets waar je geen genoeg van hoeft te krijgen: Er is een leuk, toeristisch marktje, je kunt er Tarpons voeren en er woont een wilde krokodil (veel zeldzamer dan de alligators die je in de everglades constant ziet).

bij robbies schelpenbordjes met juunKrokodil! hagedis op hoed

Bij het voeren van de Tarpons moet je oppassen dat ze je vingers niet mee eten (er zitten echt joekels tussen) en daarnaast moet je oppassen dat de pelikanen je vis niet wegjatten (en daarnaast oppassen dat je niet in het water valt). Cody raakte een vis kwijt aan een pelikaan :-)

vissen voeren jack met vis juun met vis cody met vis hap tarpon! kijk ze zwemmen jack met tarpons IMG_0685 pelikaan close up Cody met pelikaan2

Na Robbies zijn we naar Morada Bay Café gereden. Hier hebben we net als vorig jaar heerlijk gegeten met onze voeten in het zand en met de ondergaande zon als decor. Er was zelfs live muziek (van een meneer die niet kon zingen, hij speelde alleen maar gitaar :-)).

morada bay lekker eten juun en cody

jack zonsondergang juun met vis cody met pelikaan2

zonsondergang

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    30 april 2018
    Wat een heerlijk dagje zeg en weer hele mooie foto's. Ennuh.............. wij zijn jaloers op de kussende dolfijnen :-)
  2. Ria:
    1 mei 2018
    Jullie treffen het beter als het weer hier meer als 24 uur regen, gelukkig komt het zonnetje nu door. In Drenthe regent het nog, vraag ik me af zullen we er wel naar toe gaan?
    Er zijn een aantal foto`s bij die ik opslaat, vind ik leuk lekker zonnig. Voor Mas en Frans schiet het ook op, hoop ik niet dat er weer een stroomstoring is op Schiphol wat een rampenplan. Jullie heel veel plezier!!!!!