Dag 9, een dagje naar Sanibel Island

4 mei 2018 - Sanibel Island, Verenigde Staten

goedemorgen!Jackson was vanochtend al vroeg present, omdat hij volgens hem door Cody uit bed werd geduwd. Hij heeft nog even bij ons geslapen, maar was eigenlijk veel te vroeg wakker (zeker omdat ze er gisteren pas laat in gingen). Uiteindelijk wilden ze met zijn allen om half 9 weer het zwembad in. Dus ook vandaag weer in of aan de rand van het zwembad ontbeten. Heerlijk. Helaas geen dolfijnen gezien dit keer. De krant (het lokale suffertje: krant op de stoepde Cape Coral Breeze), lag vanochtend keurig op de stoep op ons te wachten, in een plastic zakje. Het duurde even voor we alles hadden ingepakt, inclusief lunch en drinken en alle strandspullen. Juno en Jackson hadden het ook nog prima naar hun zin in het zwembad, dus die hadden ook zeker geen haast. Cody sloeg vanochtend een keertje over, die speelde liever een keertje op het droge.

Rond half 11 waren we dan toch klaar om te gaan (een uur later dan we hadden gepland). Ready for the Beach!:

to the beach

autoIMG_1402Hierbij ook nog een foto van de auto, daar hebben we het nog niet specifiek over gehad geloof ik. Het is een Chrysler Pacifica en Jackson heeft hem uitgezocht (en daar is hij heel trots op :-))

uiltjesNadat we 200 meter onderweg waren zagen we iets raars. Tussen een aantal huizen is een leegstaand lot, waar nog een huis gebouwd kan worden (staat te koop). Daar stonden een aantal paaltjes in de grond en daarop zaten kleine vogeltjes: Holen-uitljes (borrowing Owl)! Heel grappig om te zien. We hebben alleen een foto van ver af, ik wilde ze niet opjagen. Het schijnt dat Cape Coral bekend staat om deze uiltjes en dat er vogelaars van over de hele wereld naar Cape Coral komen om ze te zien. Ze graven hun holen zelf!

We zijn naar Sanibel gereden en omdat het al wat later was dan gepland en Cody en Juno graag naar het strand wilden en niet naar het museum, hebben we het schelpenmuseum deze keer dus weer over geslagen. Sorry Jackson. (maar dat betekend dat we dus in ieder geval nog een keertje terug moeten :-))

leuk broekjeWe zijn weer net als vorig jaar naar Bowmans Beach gegaan en ook al dachten we dat we dit jaar alles bij ons hadden (vorig jaar waren we de badkleding vergeten), was het toch weer niet helemaal goed gegaan. We hadden bijna alle zwemkleding bij ons, behalve die van Rico... Nou had ik over mijn bikini (ik had het thuis maar alvast aangedaan, voor het geval dat :-) nog een soort sport/zwembroekje dus die kon plug mooi lenen. Hij was alleen erg..... roze :-))

Het strand was weer geweldig. Iets minder wit zand, maar heel veel schelpen en een onwijs mooie, strakke, blauw/groene zee. Het was ook minder druk dan vorig jaar, dus dat was lekker.

van onder de parasolwat een mooie zeeIMG_1429

De kinderen zijn lekker gelijk de zee in gegaan en wij ook. Het was best een stukje lopen naar het strand, dus we waren best warm, heerlijk om dan "af te koelen" in de zee:

IMG_1405IMG_1406net echt

cody zoekt schelpenIMG_1408IMG_1409

We zijn heerlijk bezig geweest met snorkelen, zandkastelen bouwen, slakjes bestuderen. Terwijl de pelikanen continu aan het vissen waren en we zo'n 150 meter uit de kust heel vaak dolfijnen zagen zwemmen. (te ver voor foto's, maar voor ons duidelijk te zien. Op een gegeven moment kwam er een boot van een dolfijnentocht langsvaren en die lokte de dolfijnen mee met zijn hoge golven. De dolfijnen sprongen misschien wel 4 meter hoog de lucht in, echt prachtig om te zien.

IMG_1471 schelpen zoeken pelikaan

We hadden ook nog een paar foto-momentjes:

handdoekje leggenIMG_1515met zijn allen kijken

joehoeIMG_1498

waar zijn de slakjes wat een kereltje IMG_1508

Aan het einde van de middag werd de zee wat ruiger. Dat maakte het snorkelen (schelpen zoeken) niet makkelijker, maar je kunt natuurlijk wel heel leuk spelen in de golven!

ruige zeenog meer lolIMG_1459zelfs Jackson in de ruige zeelol in de golvensurfen gaat goedbijna verlaten strand

Tegen 4 uur waren we dan toch echt wel even klaar met de zon en zijn we teruggelopen naar de auto. Bij de parkeerplaats waren douches waar we weer even konden afkoelen het zand en zout even konden afspoelen.

douchenIMG_1534IMG_1540

Juno vond nog een bikini-bovenstukje (hoofdstukje volgens haar :-)) en Jackson vond dat als pappa een roze broekje aan kon, dat hij dan ook gerust zo'n "hoofdstukje" aan kon:

jackson net als pappa IMG_1538

De kinderen hadden nog de fut om even in het speeltuintje te spelen:

nog even spelen

En daarna op naar ons volgende adres: The Island Cow, een heel leuk restaurantje, waar we vorig jaar ook al hadden gegeten. Het was weer erg gezellig en lekker.

island cowuit etenIMG_1550

Hierna weer zonder files naar huis. Waar de uiltjes nog steeds op hun paaltjes bij het nest zaten. Juno wilde direct naar bed, die was erg moe, een beetje verbrand door de zon en klaagde ook over hoofdpijn en keelpijn. Cody ging ook direct omkleden, maar Jackson moest en zou eerst nog even in de hottub (kon hij mooi het zand even afspoelen).

Morgen verhuizen we naar Orlando. Onze dagen in Cape Coral waren super en zeker voor herhaling vatbaar. Een super mooi huis en de dolfijnen die in de achtertuin zwemmen maken het echt helemaal af. We hopen hier zeker nog eens terug te komen!

1. Marrit:
    5 mei 2018
    Leuk verslag weer en het strand ziet er fantastisch uit! Goed dat jullie terug gaan dan kan ik nog een keertje langs komen! 😀 maar ik denk toch dat Plug liever naar Brazilië wil volgend jaar.. aan zijn zwembroek te zien is hij er al helemaal klaar voor 😜
  2. Opa Gerard en Oma Adrie:
    5 mei 2018
    Roze broekies. hoofdstukkies................. volgens ons hebben jullie nu echt wel een zonnesteek opgelopen 😜
    Prachtig verhaal en dito foto's. we hebben wederom genoten. Wij begrijpen wel dat jullie daar nog een keer naar toe willen, maar voorlopig zijn jullie er nog 😊. Geniet er van.
  3. Ria:
    5 mei 2018
    Zo dat ziet er goed uit het lijkt het Caribisch gebied wel, Wil ik ook wel heen kan ik tenminste ook eens m`n hoofdstukje dragen, nou wij gaan wel naar de hunebedden hoor
    en wel een hele tijd. Maar heel fijn dat jullie zo genieten! wij gaan zo soep eten met Mascha en Frans en die hebben even meegekeken. Veel plezier!!!