Dag 10, naar Orlando, met een tussenstop in Caspersen Beach, Venice, Florida

5 mei 2018 - Venice, Florida, Verenigde Staten

Vandaag moesten we het geweldige huis in Cape Coral gaan verlaten. Het was hier echt heerlijk. De dolfijnen in de tuin, de mooie stranden vlak bij. Echt een aanrader en om te onthouden!

De jongens waren vanochtend als eerste present (Jackson zoals gewoonlijk rond half 8). Vandaag niet direct het bad in, maar eerst een echt amerikaans ontbijt (met dank aan Henriette voor de donuts :-)

goedemorgen! IMG_1556 IMG_1557

Maar daarna was er natuurlij geen houden meer aan, en daar gingen ze. Juno lag nog in bed, dus kon er mooi even met "haar" eend gespeeld worden:

lekker dobberen met zijn tweetjes IMG_1573

Wij waren ondertussen snel aan het inpakken, bedden afhalen en opruimen. Juno sliep ondertussen gewoon door en die hebben we om 10 uur wakker gemaakt!!! (we moesten om 11 uur uitchecken).

IMG_1575 IMG_1576 IMG_1578

Om precies 11 uur zat de auto propvol en was het huis weer leeg. De dolfijnen lieten zich vanochtend niet zien, Jammer maar we mogen zeker niet klagen. Om 11 uur stond de (Mexicaanse) schoonmaakster al klaar om het huis weer op orde te maken, vanmiddag kwamen er al weer nieuwe huurders.

Natuurlijk hebben we in de buurt nog even gekeken bij een aantal nestjes van de uiltjes. Ze zijn echt te schattig. We hebben er zelfs een zien graven :-)

uiltjes IMG_1581

schone ruitenWij hebben nog even getankt en natuurlijk een stop bij Dunkin Donuts (Donots volgens Jackson) gemaakt :-). We konden met schone ruiten op weg. We reden er een kleine 1,5 uur over en alles liep vlot. Onderweg zagen we in de buurt van Sarasota nog een aantal Sandhill Cranes (kraanvogels), hele mooie vogels (en een dode Armadillo langs de weg). In Venice kwamen we eerst over een rotonde (!) en vervolgens stond de brug open!

brug open?!

Caspersen Beach was uiteindelijk zo gevonden en het verbaasde ons dat het behoorlijk druk was, maar het was natuurlijk ook zaterdag. Het weer was vandaag wel even anders dan de voorgaande dagen. Flink wat bewolking en onderweg af en toe wat spetters. Ook op het strand dreigde het af en toe behoorlijk. Het leverde wel hele mooie plaatjes op. Wat een ontzettend gaaf strand weer. Dit keer geen wit zand en het strand was ook erg smal, maar wel met palmbomen langs het strand en zwart (vulkanisch?) zand! We hebben genoten!!!

wauw! IMG_1587

Er was nog een stukje strand afgezet omdat daar een zeeschildpad haar eieren had gelegd, Juno en ik zijn er even heen gelopen, maar er was niet meer te zien dan een kuiltje in het zand.

tand!Caspersen Beach is bekend omdat er heel veel (fossiele) haaientanden aanspoelen en daar zijn we naar op zoek gegaan. Dat was echter makkelijker gezegd dan gedaan. We hebben in en uit het water gegraven en gezeefd en gezocht. En uiteindelijk ook wel wat zelf gevonden. Gelukkig hadden we 3 mooie kindjes mee, die hebben er voor gezocht dat we ook echt nog een paar hele mooie tanden hebben gekregen van voorbijgangers :-). De oogst was in totaal 10 haaientanden, waarvan er sommige ook echt aan een ketting zouden kunnen!

samen zoekenja, nog een!mooie schelpsnorkelen2IMG_1601IMG_1637

De zee werd steeds ruiger en de meeste mensen gingen weg, snorkelen werd ook wel moeilijker, maar de zee werd wel steeds mooier!

mooi plaatjegekke bekkenmooi!

ruige zeeruige zee2IMG_1621

IMG_1622IMG_1623IMG_1624

voetstappenfloridaIMG_1633

Uiteindelijk werd het tijd om weg te gaan, al hadden we graag nog even doorgezocht. Het was weer een heerlijk middagje strand. Ook hier waren weer douches zodat we het meeste zand even konden wegspoelen en even na 5 uur zaten we weer in de auto. We hebben een uurtje gereden en zijn toen in de buurt van Tampa gestopt bij een Chilli's. Inderdaad omdat dit de vorige keer goed bevallen was, maar ook omdat dat een sportsbar is, met dikke tv's aan de muur. Het was namelijk vandaag Kentucky Derby dag en de start van de Derby stond gepland om 6.50 pm. Het was natuurlijk zaterdag en dat betekende dat het erg druk was. We moesten eigenlijk 45 min. wachten op een tafeltje, maar mochten wel in de bar gaan zitten. Daar was precies nog een tafeltje vrij voor ons. De Derby (het defilé was bezig toen we binnen kwamen) was op een aantal schermen goed zichtbaar, maar niet op de tv die het dichts bij ons hing. Dus hebben we gevraagd of ze hem daar ook op de Derby wilden zetten en dat was geen probleem. Terwijl we de appetizer zaten te eten heeft Rico nog even via Runners twee paarden gespeeld (Magnum Moon en Mendelson), en vervolgens konden we de derby dus "live" volgen! Echt super gaaf, en we waren niet de enige die zaten te kijken (en aan te moedigen :-)). Uiteindelijk won de favoriet, Justify, heel gemakkelijk.

derby! IMG_1644

Het eten was weer lekker. Daarna nog even een koffie en een teetje voor ons en op weg voor het laatste uurtje richting Indian Creek in Kissimmee. Jackson en Juun hebben lekker een tukkie gedaan. Cody bleef wakker en heeft  gezellig met ons zitten praten. We konden vanuit de auto ook nog genieten van het vuurwerk van Disney! Het huis kennen we natuurlijk al van vorig jaar, dus lekker vertrouwd. Mijn computer ging zelfs zonder probleem over op de wifi :-)

nog even gek doenJackson heeft weer niet mee gemaakt dat we in het huis zijn aangekomen. Juun en Cody hadden nog even hun gekke kwartiertje en hebben de "gameroom" nog even uitgeprobeerd. Daar kwamen ze ook nog allerlei babyspullen tegen :-). Uiteindelijk moest er natuurlijk toch weer even gezwommen worden en dat beviel prima, al was de hottub niet helemaal warm meer. hopelijk gaat dat morgen beter, anders moeten we er toch nog even achteraan bellen/mailen.

jackson heeft het opgegeven en natuurlijk even lekker zwemmen IMG_1654

Wat een heerlijk dagje weer. We zullen de stranden wel gaan missen. Morgen relaxen en misschien wat shoppen want de weersvoorspelling belooft niet veel goeds: de hele dag buien en onweer (maar wel rond de 30 graden). Juno werd vanochtend wakker met pijn in haar keel, ze heeft ook rode ogen loopt behoorlijk te hoesten. Ze heeft vanavond asprientjes op, hopelijk voelt ze zich morgen beter.

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    6 mei 2018
    Weer genoten van jullie verhaal en de foto's, terwijl wij aan het ontbijt zaten (met een "gewone" boterham) Lekker hoor die donots, wij willen oooook !!!!
    Goed zeg, dat jullie nog zoveel haaientanden hebben gescoord. Mag je die meenemen? Jammer dat de weersvooruitzichten wat minder zijn, maar jullie kunnen lekker in jullie eigen zwembad. Geniet van de nieuwe dag.