Dag 7, dagje Fort Myers Beach

2 mei 2018 - Fort Myers Beach, Florida, Verenigde Staten

op de bootVandaag moesten we vroeg op, we hadden een boottocht gereserveerd. Dus werden wij om 7 uur wakker (met tegenzin) en maakten we de kinderen om 7.15 wakker (met nog meer tegenzin). Snel in de auto en de eerste stop was natuurlijk weer Dunkin Donuts voor koffie en natuurlijk munchkins. Er was niet heel veel verkeer en we waren netjes op tijd in fort Myers. Daar in de haven even gewacht en om 9 uur zaten we aan boord. Op de achtersteven, zodat we de dolfijnen goed zouden kunnen zien.... Nou we hebben idd wel dolfijnen gezien, maar die waren allemaal aan het jagen en er had er geen een zin om met ons mee te zwemmen. Beetje jammer dus, maar gelukkig hadden we ze gisteren wel al goed gezien. Verder was het boottochtje wel echt super.

uitzicht op de boot met de jongens vogels golven dolfijn in de lucht2 osprey pelikaan

met de boot op het eilandjeHeerlijk weer, we kwamen langs allerlei gebieden met vogels en legden aan op een onbewoond eiland om naar schelpen te zoeken. We hebben er best een paar mooie gevonden. De stroming was heel sterk dus de kinderen zijn vooral op het strand gebleven, maar vonden dat ook prima: heerlijk zacht wit zand. Met af en toe een dode vis... Het is Red Tide: rode alg in het zeewater. Voor ons ongevaarlijk maar de vissen krijgen er zuurstof gebrek van en gaan dood. Zo zagen we wel heel bijzondere vissen liggen: een puffervis, een vis met hoorntjes en een soort roggetje maar dan heel vreemd (leek wel of hij vleugeltjes had). Reuze interessant natuurlijk, vooral voor Cody, die ook aankwam met wormpjes... Hoe komt je daar aan? nou uit zijn maagje..... jakkes :-)

mooi! lekker schooieren schelpen zoeken zandkasteel reiger vist op het strand koereiger zo kun je ook schelpen zoeken op het strandje heerlijk water snel terug naar de boot

Na een uurtje op het strand gingen we weer terug met de boot. Ook nu geen geluk met de dolfijnen. In de haven hebben we nog wel vluchtig een zeekoe gezien! (geen foto's van, hij dook de hele tijd onder water).

cody slaapt meeuw met aaltje terugweg knufffelen

Vervolgens hebben we de auto geparkeerd bij het strand en zijn lekker naar het strand van Fort Myers beach gegaan. Het was warm! zowel op het land als in het water. Er waren niet zo veel schelpen te vinden, al hadden we wel allerlei soorten slakjes en best een paar mooie schelpen.

op het strandje surfen vissende pelikaan IMG_1171

brandweerOmdat we toch graag nog wat meer schelpen wilden zoeken zijn we na 2 uurtjes doorgereden naar een ander stuk strand in een state park.

Maar onderweg zijn we eerst gestopt bij een ijszaakje voor een paar heerlijke, amerikaanse bolletjes ijs. Heerlijk! Toen we daar zaten kwam er een amerkiaanse brandweerman aan en die gaf de kinderen allemaal een brandweerhelm! super aardig. Toen hij wegreed deed hij ook zijn sirene nog even kort aan!!

ijsjes! IMG_1178 IMG_1179

Daarna dus door naar Loverskey State Park (uitgeroepen tot een van de mooiste strandjes van amerika!). En het was er inderdaad prachtig. Ook hier weer heerlijk gezwommen, gesnorkeld en gespeeld en een hele grote heremietkreeft gevonden!

lovers key wat en uitzicht surfdude IMG_1195 snorkelen IMG_1203 IMG_1208 met zijn drietjes IMG_1216 jump stoer hoor kreeft IMG_1244

Rond 6 uur was het mooi geweest en zijn we terug gelopen naar de auto (een behoorlijk stuk, op de heenweg waren we met het trammetje gegaan, maar dat reed nu niet meer).

voeten wassen IMG_1251

Voeten afgespoeld. even droge kleren aan en daarna door naar Chillis, want daar wilde Cody graag eten. Het was weer heerlijk, zelfs de kinderen hebben hun bordjes leeg gegeten (juno had pizza met een portie ananas erbij. Cody en Jackson hadden een mini cheeseburger met frietjes en broccoli (voor de vitamintjes), Rico had natuurlijk zijn biefstuk met gamba's en aardappelpuree en ik had gamba-taco's, dummy!)

Natuurlijk moest er thuis nog even worden gezwommen en in het bubbelbad werd het toetje genuttigd :-)

toetjes

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    3 mei 2018
    Tjonge tjonge wat is er heeeeeeel veel gezwommen zeg. Maar daar is het weer ook naar. Prachtige stranden en helder water. Wij hebben weer genoten van het verhaal en de foto's. De "jumpfoto" vinden we errug gaaf. De anderen ook hoor, maar deze springt (!) er echt uit.
  2. Plug:
    4 mei 2018
    Haha, die wormen! Geweldig.
    Jullie hebben allemaal al een mooie kleur gekregen.