dag 2, Everglades, op weg naar Key Largo

27 april 2018 - Wateringen, Nederland

Ons eerste nachtje verliep een beetje onrustig. Jackson was al vroeg wakker en maakte daarmee iedereen ook wakker. Hij melde zich voor het eerst om een uur of 3... daarmee maakte hij alleen mij wakker en kon ik hem er gelukkig toe krijgen om weer te gaan slapen, maar om 5 uur was hij er weer en toen was iedereen wakker... Uiteindelijk toch nog wel wat kunnen rekken en vervolgens lagen we om half 8 weer in het zwembad:

onder de palmbomen  kung fu cody  jackson gaat zwemmen  palmboomjongens in de hottub

juun in het water balletje gooien topmodel

Daarna naar boven om aan te kleden en een heerlijk ontbijtje in het hotel. De kinderen ontbijtjehebben thuis roerbakei "leren eten" en dat hebben ze op, ze hadden zowaar geen klachten :-) (juno had op voorhand heel veel zin in amerika, maar geen zin in het eten...).

ontbijtje 2 in de auto

Om 10 uur zijn we op pad gegaan naar de Wallmart. Daar hadden we dit keer een extra missie want Jackson werd vandaag wakker met een onwijs rood oog. Hij klaagde er niet over, maar het zag er best naar uit. Ik ben bij de "oogarts" langs geweest die hem volledig onderzocht heeft :-). Hij moest ook de letters opnoemen, het liefst in het engels... (oh... kan die dat nog niet???). Allemaal niets bijzonders, ze denkt aan een infectie die hij in het zwembad of het vliegtuig heeft opgelopen en we hebben bij de farmacie (ook in de Wallmart, wat handig toch) direct druppeltjes opgehaald. Dat is een mooie claim voor de reisverzekering ($140!!!!). Verder natuurlijk weer de kar vol geladen:

meloenen walmart walmart1 walmart2

Vervolgens op naar de volgende stop op ons lijstje. Iedereen die naar Florida gaat, zou verplicht moeten worden om hier langs te rijden :-), de LEKKERSTE shakes van Amerika:

robbert is here honing proeven 2 lekker shake

Hierna was het maar een kwartiertje rijden naar onze volgende stop. Wat een beetje tegenviel was het weer. Het kwam met bakken uit de lucht, inclusief onweer en lichtflitsen! Niet echt lekker weer om in een moerasgebied rond te lopen.

Toch zijn we doorgereden en hebben nog even in de auto gewacht. Toen we eindelijk op pad gingen begon het weer te regenen, dus hebben we maar een paar Ponchos gekocht. Dat hielp.... toen we die aantrokken werd het droog :-)

het regent...wachten tot het droog wordt waar zijn die alligatorsdaar gaat ieaan de wandelaligator kijken

Onze vrienden van vorig jaar waren er ook weer:

krekeltje jackson met krekeltje cody met krekeltje hagedis (juun)

We hebben weer heerlijk het rondje over de boardwalk gelopen en de zon brak zelfs weer door. Wat een geluk. Er waren veel, vooral hele grote, alligators. Maar we hebben ook babies gehoord en zelfs eentje gezien! Verder weer veel Anhingas (vissend!) en veel vissen en schildpadden. Niet heel veel vogels.

grote!!baby allireigertje (foto door jun)schildpad1libelle (juun)schildpad2

Het blijft echt een super mooi gebied!

Rico geniet van het uitzicht en de mannen ook topmodel2

Onderweg naar de auto kwamen we nog voor een dilemma te staan. Als we de regels zouden volgen, hadden we moeten overnachten.... :-)

niet binnen 5 meter, regels pas op dat is pas dichtbij close up

Die laatste foto is door Juno gemaakt!!! (en ze is nog bij ons :-))

Je kon overal zien dat het flink geregend had, maar dat was nodig ook, want het is erg droog in het gebied.

natte voeten1 Natte voeten2 natte voeten 3 natte voeten4

Toen we bij de auto kwamen begon het weer te regenen, we hebben het echt enorm getroffen!

Als afsluiter natuurlijk het "verplichte" ritje bij de Cracker Barrel!

Cracker Barrel!!!

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    29 april 2018
    Zaterdag 28-4-2018.
    Wow, wat een hele grote krokodil zeg. Heel stoer dat jullie daar langs durfden te lopen. Hmmmm heerlijk die shakes bij Roberts, het water loopt ons in de mond.
    Weer een prachtig verhaal en foto's. En aan de foto's te zien gaat het goed met het oog van Jackson.
    Wij kijken alweer uit naar het verhaal van morgen. Groetjes en knuffels.