Dag 12, naar het Kennedy Space Center

7 mei 2018 - Kennedy Space Center, Verenigde Staten

vroege vogelVanochtend weer het zelfde ritueel: Jackson kwam als eerste knuffelen, en mocht daarna lekker even een filmpje kijken op het grote bed, Cody bleef iets langer slapen en Juun werd pas om 9 uur wakker. Ze voelde zich weer niet lekker en had zelfs koorts! (38,9!). Ze heeft echt een griepje te pakken (Zika?). Gelukkig voelde ze zich na een sinsasprilletje wel weer beter en na een duik in het zwembad en een lekker (fruit)ontbijtje, zijn we op pad gegaan naar Kennedy Space Center.

eendje varenhottubsaampies bubbelenIMG_1713ontbijt op de eendhagedisgame room

Dat niet heel Florida ontwikkeld is werd duidelijk, want we kwamen op een tolweg en kwamen de hele rit (een uur en een kwartier) geen starbucks of dunkin donots meer tegen (tegenvaller :-)). Maar weer reden er heel vlot heen en er was nog veel plek op de parkeerplaats, we waren er rond 12 uur en het was dus niet heel druk. Fijn!

nasa kennedy hollen

gauw naar binnen mooie muur met astronaut

We zijn begonnen met een rondje door de RocketGarden. Dat konden wij ons nog herinneren en de kinderen vonden het reuze interessant en imponerend (zo groot!!). Juno vond het heel leuk omdat ze het op school over de ruimte hadden gehad en het lanceren van de Tesla en Boris had op school een spreekbeurt gehouden over KSC (daar was hij vorig jaar geweest), dus ze herkende veel dingen.

Er was ook een raket die Juno heette!:

juno IMG_1769 rocket garden

in de cockpit van de orionraket IMG_1776 ready grote raket ook pap en mam gaan naar de maan 1 2 3 lift off

Het was best wel warm in de rackettuin, dus moesten de jongens ook even afkoelen. Juno bleef liever droog, want haar jurk was te mooi  (ze voelde zich gelukkig weer beter).

spelen met watercody in het waterjackson in het waterIMG_1755IMG_1756lunch!!

naar de bussenNa de lekkere lunch was het rijd om met de bus mee te gaan. De busrit zelf was reuze interessant. Er werden filmpjes vertoont en de kinderen wilden precies weten wat er allemaal verteld werd. Onderweg zagen we ook nog een heel groot zee-arend nest (al 50 jaar oud!). De zeearenden waren net 3 weken geleden vertrokken naar het noorden (het zijn snowbirds :-)). Ook zagen we nog een alligator en een manatee en heel veel vogels. Zelfs flamingos!

instappen op de achterbank assembly building

Na het ritje van 45 minuten kwamen we via de controleroom bij de apolloraket. Ontzettend imponerend, we waren Jackson direct kwijt, hij liep alles uitgebreid te bekijken :-). Grappig om te zien hoe simpel dingen soms in elkaar zitten (de maanlander) en ook niet voor te stellen dat ze dat in 1969 allemaal konden, wij geloven ook dat er mensen zijn die geloven dat de maanlanding helemaal niet heeft plaats gevonden....

control room onder de raket motoren van de appolo  IMG_1801 moet je kijken n het klein en het groot IMG_1814 IMG_1815

We hebben ook de maan aangeraakt!:

maansteen juno maansteencody maansteenjackson

Klaar voor de lancering ;-):

klaar voor de launch IMG_1851 foto KSC

En weer terug met de bus:

bus op de achterbank 2 voor het assembly building

Daarna was het tijd voor de ontmoeting met Spaceshuttle Atlantis. Een geweldig mooie ervaring. Zo dicht bij de echte spaceshuttle!!

hele grote raketten IMG_1843 met cody

IMG_1857 op de foto met de shuttle IMG_1871 in space laadruimte in de cockpit van de shuttle in de cockpit van de shuttle2 IMG_1885 motoren van de appolo

Juno, Cody en Jackson zijn ook nog even in het International Space Station geweest en hebben een "ruimtewandeling" gemaakt. Vervolgens hebben ze de landing van de Shuttle meegemaakt ;-)

in het spacestation IMG_1902 landingIMG_1911 IMG_1912 robot

Een toen was het al weer sluitingstijd! Nog even afkoelen met een ijsje en wat water:

even afkoelen IMG_1915 IMG_1916

Daarna teruglopen naar de auto en opzoek naar een plekje om te eten. We wilden liever eerst even eten, omdat we wisten dat we onderweg niets zouden tegenkomen en het toch weer een uur en een kwartier rijden was. We moesten even onderhandelen, maar het werd uiteindelijk toch.... De Crackerbarrel!

crackerbarrel IMG_1921 IMG_1922

purty smart plain dumb goed oefenen

Voor mama een drensde-up Chicken Sandwich en voor de rest .... Ontbijt :-)

eet smakelijk (ontbijt??)

Het was weer een superleuke dag. We hadden vooraf een beetje twijfel of de kinderen het wel leuk zouden vinden, of het niet te moeilijk voor ze zou zijn, maar ze vonden het schitterend en wij ook. De Spaceshuttle was heel imponerend!

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    8 mei 2018
    Wat zijn de kids klein zeg, of zijn al die raketten,spaceshuttles etc. nu zo groot? Prachtig, je kan aan de foto's zien dat jullie hebben genoten. Goede keus om hier naar toe te gaan. Dit zullen ze niet meer vergeten. Groetjes en Juno morgen de grote dag, je eerste verjaardag in USA. Fijne dag in SeaWorld.
  2. Plug:
    11 mei 2018
    Die foto van jullie met de raketlancering. Geweldig!