dag 14, 27 april

29 april 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

goedemorgen!cbplain dumb

Vandaag hebben we koningsdag gevierd in het magisch koninkrijk! Het was een hele leuke dag. We zijn vooral heel rustig gestart want de kinderen wilden echt heel graag zwemmen. Dus daar zijn we mee begonnen: gelijk uit bed (eerst naar de wc), direct de zwembroek aan. De verwarming van het water deed het nog steeds niet, maar datkon hen niks schelen. ze hadden de grootste lol. Daarna zijn we met zijn allen uit brunchen gegaan bij de Cracker Barrel. Heerlijk gegeten. De kids pannekoeken en wij alle 3 een lekker uitgebreid ontbijt met eieren èn french toast. Met onze buikjes vol hebben we eerst Marrit weer afgezet bij het huis en toen door naar Magic Kingdom. (Marrit ging oude bekenden opzoeken in Tampa).

dwmkop de boot

met hoedjesIn het huis staat ook een dubbele buggy die we vandaag hebben meegenomen. Zo kunnen de kinderen wat zitten onderweg want het is echt super warm en dan zijn ze het best snel zat, al dat geloop (en wij al dat gesleep :-)). Na het parkeren van de auto natuurlijk eerst in het trammetje, dat bracht ons naar het station, waar we de ferry gepakt hebben (over de 7 seas lagoon) en die stopt dat vlak voor de ingang van Disney. Het was gezellig druk. We zijn begonnen met het aanschaffen van de benodigde petjes (en oren) en daarna natuurlijk op de foto voor het kasteel. We zagen ook nog een openingsshow voor het kasteel, met Elza die let it go zong, de pret kon niet op ;-).

IMG_3530IMG_3532IMG_3543selfie

juun tinkcody tinkerbeljack tinkjuun olaf

Daarna door naar onze eerste Fast Pass: Winny the Pooh. Een hele leuke rit. Vervolgens konden we (ook via fast pass) Rapunzel en Tiana ontmoeten en ook dat was hartstikke leuk (en fijn even in de airco). We kwamen langs de autootjes en die konden we volgens Jackson echt niet overslaan: dus gas op de plank.

winniew en trapunzeltiana

ijsjeIMG_3586IMG_3588

swIMG_3606IMG_3610IMG_3611

Hierna hebben we onszelf afgekoeld met een lekker ijsje en zijn we naar Ariel geweest, een hele leuke achtbaan en daarna ook nog een ontmoeting met Ariel zelf (Jackson was verliefd).

arielIMG_3621IMG_3619IMG_3632

Peter Pan was het volgende wat op onze fast pass lijst stond: een soort droomvlucht IMG_3643achtbaar. Leuk gedaan en vooral het "dicht toveren" van de beugel van het karretje maakte indruk op de kids. Vervolgens onze echte (en enige) achtbaan van vandaag: de BarnStormer. Een hele leuke kinderachtbaan, die ze allemaal leuk vonden (Juno wel met de ogen dicht). Daarna natuurlijk weer afgekoeld met Water (juno had geen zin, die bleef lekker in de wagen zitten (zonder airco :-)).

IMG_3651IMG_3654plassenprinces

We hebben pasta en pizza gegeten bij Pinokkio en zijn daarna (via fast pass) naar Buzz lightyear geweest: schieten!!! Dat vonden ze alle 3 geweldig. De grootste verrassing van vandaag kwam van de people over: een soort treintje dat door Tommorowland rijdt, maar dat echt heel leuk is.

PhotoPass_Visiting_MK_8019915533IMG_3667jongensbuzz

moverIMG_3671zonsondergang

Om 8 uur zochten we ons plekje op het gras voor het kasteel op en na wat relaxen (en appelsap met m&ms) begon om 8.45 het vuurwerk! Hierna gingen de lampjes in Magic Kingdom weer aan en bij onze mannen uit.

vuurwerkIMG_3681moe

Zij hebben niet veel van de terugreis meegemaakt (heerlijk zo'n kar).

Al met al een heerlijk dagje, ondanks de warmte. En  met een super mooi vuurwerk als afsluiter.

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    29 april 2017
    Magische dag hebben jullie gehad op Koningsdag. Heel leuk, fijn dat jullie zo genoten hebben. We hebben weer genoten van jullie avonturen. Jammer dar er geen foto's bij waren, maar we die konden we er wel bij bedenken.
  2. Esmeralda van der Elst:
    30 april 2017
    Hoi pap en mam,
    de foto's van onze eerste dag Magic Kingdom zijn toegevoegd!