dag 13, 26 april

26 april 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

villaYippieeee, vandaag is het zover, we gaan naar Walt Disney World en we beginnen met Animal Kindom. Vannacht goed geslapen in de Villa, maar wel al om 8 uur wakker. Dat is fijn, want dan kunnen we op tijd op pad, maar we lagen gisteren ook pas laat, dus misschien niet helemaal uitgerust. Het is vandaag een zonnige en warme dag (ruim boven de 30 graden). We gaan rond 9.30 op pad en zijn binnen een kwartier op het parkeerterrein. Het is dan al best druk want het park ging al om 8 uur open!

op padin het trammetjeanimal kingdom

binnenWe starten met een foto voor de boom, het halen van buttons omdat het voor de kids de eerste keer is in Disney world en we schaffen 1 magicband aan, omdat dat makkelijker is met de fotopas. (die hadden we gratig gekregen bij de kaartjes). Vervolgens gaan we naar Dinoland waar we met zijn allen in de triceratops spin gaan. en Mamma gaat met Cody en Juno in de achtbar Dinosaur, Jackson is te klein en pappa gaat later nog een keer allen (met een babyswitch kaartje). Juno en Cody mogen dan allebei weer mee, maar die gaan echt niet nog een tweede keer, ze vonden het te eng.. Daarna gaan we spelen in de speeltuin van Dinoland, wat de kids erg leuk vinden, maar ze worden ook erg heet en moe en uiteindelijk besluiten we om eerst wat te gaan eten. Dat doen we bij rainforest cafe, kunnen we even lekker afkoelen in de airco. Het duurt lang voor we eten krijgen, maar het is wel lekker (hotdogs met appels en broccoli voor de jongens en pasta voor juno en papa an mama).

triceratops spindinausordonald

IMG_3359speeltuinglijbaanIMG_3366

Daarna kunnen we er weer tegen aan: we bezoeken de vogelshow (Flights of Wonder), we ontmoeten Mickey en Minnie en King Louie en Balou.

mickey/minnieIMG_3417IMG_3418

vogelshowboomAK_BRADLEYFALLS1_20170426_8018877528IMG_3426

Daarna is het tijd voor de Kilimanjaro Safari en dit is erg leuk, we zie veel dieren: oa giraffen, nijlpaarden, zwarte neushoorn, veel antilopen, een Hyena en twee leeuwinnen. De kinderen vinden dit ook erg leuk. Vervolgens is het al weer laat, maar we besluiten toch in Kali River Rapids te gaan: een soort piranha waar ook Jackson groot genoeg voor is. Het is super leuk! We worden kletsnat en vooral Juno wil eerst heel boos worden, maar dan moeten ze allemaal heel hard lachen. Als we klaar zijn komen langs een aantal fonteintjes en daar gaan ze nog even verder spelen, zodat ze daarna hun reservekleding/zwembroeken aan moeten omdat alles zo nat is. Mama maakt ondertussen van de gelegenheid gebruik om te in de achtbaan Expeditie Everest te gaan:super leuk! Hij gaat voor een deel achteruit en in het donker!

natnattereverest

dansenIMG_3476IMG_3471IMG_3468

zwemmenDaarna willen de kinderen graag een muffin en wij nemen koffie en thee, doen nog een caribisch dansje en dan is het mooi geweest. Het was echt een heel leuk dagje. Thuis gekomen willen ze natuurlijk ook nog in het zwembad. Het water is fris en de hottub wordt ook niet warm, dus daar moet nog wat aan gebeuren, maar de pret is er niet minder om. Na een glas melk en een geroosterde boterham met jam gaan ze heel lief slapen.

AK_BRADLEYFALLS1_20170426_8018877523

Morgen is het koningsdag en dat vieren wij in het magisch koningkrijk!