Dag 18, 1 mei

1 mei 2017 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

IMG_3983Vandaag was iedereen een beetje later uit bed, heerlijk, maar daardoor geen tijd meer om te zwemmen, want we gingen op weg naar Sea World! Onderweg natuurlijk even gestopt bij Dunkin Donuts, ontbeten dus met Munchkins :-). We waren rond 10 uur bij Sea World en het was eigenlijk best rustig. We zijn begonnen bij de zeeleeuwenshow over zeeleeuwen Seymour en Clide en een ottertje. Heel grappig gemaakt (en al een oude show, want wij hadden hem zeker al eerder 1x (of meerdere?) keren gezien. Terwijl Plug met de kinderen alvast een plekje ging zoeken op de tribune ben ik nog even in achtbaan Manta geweest: super gaaf. Je ligt hier als het ware in, met je hoofd naar voren. Lekker geschreeuwd :-)). Ik kwam net na het begin van de show weer bij de rest en kon dus mooi meekijken.

IMG_3992IMG_3993IMG_3995IMG_4212

Hierna gingen we naar de haaien:

IMG_4000IMG_4005IMG_4008IMG_4017

IMG_4013IMG_4014IMG_4012

Na de zeeuleeuwen show en het aquarium van de haaien zijn we direct doorgelopen naar de eerste show van de orka's (One Ocean). We vonden het een hele mooi show, met 6 orka's tegelijk in het water. Het is misschien een beetje dubbel, maar het blijft een machtig gezicht! We zaten op het randje van de "soak zone", en aan het einde van de show, kreeg alleen ik de volle laag (incl kletsnatte camera :-)).

IMG_4024IMG_4026IMG_4028

IMG_4044IMG_4040IMG_4045

Na de show zijn we nog bij de underwaterviewing ruimte gaan kijken. De foto's zeggen genoeg:

IMG_4073IMG_4061IMG_4072IMG_4083

Ondertussen was het flink warm geworden en onderweg naar de belugas (op de noordpool) kwamen we langs de waterspeeltuin en de jongens wilden hier graag even afkoelen. Juun en ik zijn nog in shamu geweest (kinderachterbaantje), leuk. Juun vond het spannend maar heeft haar ogen opengehouden :-). Plug en de jongens zijn ook nog in een paar attracties gegaan.

IMG_4107IMG_4119ff uitrusten

Toen iedereen weer afgekoeld was en we lekker hadden geluncht "met" hotdogs zijn IMG_4192we de beluga's gaan kijken. We zijn er heen gevlogen (juun en ik) in een helicopter (simulatie, Juun vond het spannend). Daarna zeehondjes en een beluga gezien (erg lelijk dier eigenlijk). Vervolgens van de noordpool naar de zuidpool: met een leuk ritje in een soort achtbaantje en daarna een supermooi verblijf van de pinguïns (allerlei soorten door elkaar, je kon ze ook hier weer super mooi onderwater zien). Hierna wilden we naar de dolfijnenshow, maar het weer gooide roet in het eten: het ging onweren en er dreigde onweer. De shows werden stil gelegd en we regende flink nat. Daardoor maar even in de winkeltjes gekeken (en natuurlijk eindelijk de orka's gekocht!). Uiteindelijk was het wel weer vlot beter weer en de laatste show van de orka's ging gewoon door. Het was helemaal niet druk en we konden kiezen waar we wilden zitten. Plug koos voor een nieuwe "underwaterviewing". Cody zou eerst meegaan, maar kreeg "natte voeten" en kwam snel weer bij ons zitten. Omdat dat wel heel zielig was voor papa, zo alleen vooraan, ging Jackson uiteindelijk bij hem zitten:

IMG_4058IMG_4163IMG_4164IMG_4166

IMG_4168IMG_4169IMG_4170IMG_4173

IMG_4187Toen de show was afgelopen hadden we nog een halfuurtje de tijd en ben ik snel nog in Mako gegaan. Een super hoge, supersnelle achtbaan, die niet "over de kop" gaat, maar wel heel vaak en heel hard omlaag en waarbij je alleen een beugel over je benen hebt: je komt elke keer met je kont los van de grond! ik denk dat dit een van de gaafste achtbanen is die ik ooit gereden heb! Rico en de kids zijn ondertussen naar de schildpadden en zeekoeien geweest en samen zijn we nog langs de roggen geweest, die kon je aaien, en voeren (maar dat laatste hebben we voor Jacksons veiligheid maar niet gedaan, met name omdat hij graag met ze mee eet (net als bij het dolfinarium :-)).

IMG_4020IMG_4200IMG_4202

IMG_4184IMG_4091laat je rijdenIMG_4214

Ondertussen was het park echt dicht en zijn we naar Disney Springs gereden, hier wilden we in het T-Rex Café gegeten (net zoiets als het rainforest cafe, maar dan met dino's). Leuk gemaakt. Lekker gegeten. Als afsluiter nog even door de lego winkel en de Disney store en toen een gratis chocolaatje bij Girardelli's. En toen was de koek weer op en zijn we weer op weg naar de villa gegaan. Ons laatste nachtje in Florida :-(

IMG_4221trexlegoslapen

1. Opa Gerard en Oma Adrie:
    4 mei 2017
    Zo zeg, jullie hebben wel volop genoten van jullie laatste dag. Veel gezien en veel gedaan. Jammer dat het ging onweren. Gelukkig hebben jullie er niet echt veel "last" van gehad. Ook nu weer prachtige foto's. Vooral de "onderwaterfoto's" zijn prachtig.
    Wij hebben ook genoten!